Bourjois

Zrodenie značky sa datuje už do roku 1863. V tom období sa dámy nelíčili každodenne tak ako je to zaužívané dnes, ale líčidlá boli potrebné pre obľúbené divadelné predstavenia. A tak boli vytvorené prvé a vysoko kvalitné líčidlá. Medzi prvé sa radia farebné voskové ceruzky, ktoré vytvoril jeden zo zakladateľov spoločnosti Joseph-Albert Ponsin. Po ich úspešnom uvedení pridávajú do kolekcie sypký púder, pod ktorý sa podpísal druhý z majiteľov Alexander Napoléon Bourjois, po ktorom nesie spoločnosť meno.
Vďaka priemyselnej výrobe a úspešným marketingovým technikám sa kozmetika stala rozšírenou v Európe. Dobiť americký trh však nebolo také jednoduché. Presýtený americký kozument mal na výber mnohoraké domáce i zahraničné výrobky a tak, ak chcel Bourjois zaujať, musel prísť s inováciou. A to niečo prišlo v roku 1928, kedy uviedol Bourjois prvý parfum s názvom Soir de Paris – Večer v Paríži. Jeho tvorcovia však nestavili iba na kvalitu vône z neopakovateľných zložiek, ale inováciu priniesli aj flakónom a balením. Aby trh zaujali, predávali tento parfum i v kabelkovom balení s ozdobnými strapcami, parfumovaným púdrom i ampulkou na jednorazové použitie.
Ďalším veľmi obľúbeným produktom sa stali líčka spoločnosti. Boli vyrobené z pigmentovaného prášku, ktorý sa zmiešaval s vodou a hmota sa nechala usušiť, neskôr sa ručne vyleštila a tak vznikla farba na líčka, ktorá sa jednoducho aplikovala a vytvárala prirodzený efekt. Dodnes sa, s malou technologickou obmenou, tieto farebné obľúbené líčka vyrábajú a sú výkladnou skriňou značky.
Marketing značky pracoval vždy s dôkladne pripravenými kampaňami, ktoré sršali kreativitou, vtipom a nadhľadom. K tradícií tejto značky patrí to, že nikdy v kampaniach nespolupracovali s hviezdami strieborného plátna či celebritami spoločenského života. Marketingová riaditeľka uvádza ich filozofiu: „Viete, my veríme, že každá žena je jedinečná a mala by byť sama sebou. Nechceme, aby ženy túžili byť ako niekto.“ A tak bez poškvrny pokračujú obľúbené kampane aj naďalej bez veľkých hviezd.
Čo dodať na záver – Bourjois to je kvalita nielen líčidiel, ale i vôni a telovej kozmetiky. Zaujme širokou farebnou škálou, vynikajúci vlastnosťami produktov a cenovou dostupnosť. Nie náhodou sa označuje mladšou sestrou Chanelu.
Galéria k článku
K článku neboli pridané žiadne iné obrázky.
Komentáre k článku
Doposiaľ nebol pridaný žiadny komentár.
Komentáre môžu pridávať len registrovaní užívatelia.